Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Megcsaltak.

Megesik, hogy az ember mindent elveszít. Egyetlen hibás döntés, egyetlen átkozott másodperc tört része alatt egy egész életet romba dönt. Végeláthatatlan folyamatok kezdete, megannyi szenvedés és gyötrelem origója, adott pillanatba sűrítve. Nincs visszajátszás, nincs második lehetőség, nincs újból átgondolt választás. Nem marad más, csak a következmények nyomasztó terhe, mégpedig életünk végéig. A legfájóbb, hogy ezt a bizonyos döntést néha nem is mi magunk hozzuk meg. Megcsaltak, és az életem a feje tetejére állt. Üdvözöllek a világomban!

A történetem margójára

mille_plateaux 2013.11.05. 10:03

 

Sokáig úgy gondoltam a megcsalásra, mint egy olyan megvetendő anomáliára, ami csak és kizárólag olyan kapcsolatokban fordul elő, ahol valami jelentős probléma lappang a háttérben, úgymint a szerelem teljes vagy részleges hiánya, nem megfelelő kommunikáció a társak viszonylatában, a két fél közötti jelentős mértékű esztétikai / értelmi különbségek megléte, illetve a rossz szülői példa késői hatásaként jelentkező hűtlen jellemvonások kiütközése, jellemzően a férfi tekintetében. Hatalmasat tévedtem. A saját kapcsolatom törése minden kétséget kizáró módon világított rá arra a tényre, hogy hamis illúzióban ringatja magát az az ember, aki úgy gondolja, hogy az ő párkapcsolata megingathatatlan, hogy őt nem érintik azok a veszélyek, amelyek más párokat tönkre tesznek a környezetében, és úgy általában véve azt képzeli, hogy a saját kapcsolata más, több, minőségileg jobb, mint az őt körülvevő embertársaié.

Mindez tévedés. Ebben a kérdésben bizton állíthatom, igaz a közhely: minden ember egyenlő.

Hogy miért született meg ez a blog? Számtalan válaszom, indokom van rá. Első körben azért, mert az írásnál nincs jobb orvosság a lélek gyötrelmeire, az öngyógyító folyamatok elősegítésére. Ezen túllépve racionálisabb okaim is vannak: nincs olyan ember a környezetemben, akinek tudnék, vagy akarnék beszélni erről a dologról, a bizalom ugyebár ritka kincs ebben a világban. Adná magát a pszichológus, mint megoldás, azonban sohasem jártam szakembernél, továbbá úgy gondolom, hogy nem ennél a pontnál kell elkezdeni orvoshoz járni, különösképpen, hogy az identitásomat egyáltalán nem szeretném a történetem mellé adni egy nagyjából vadidegen embernek, titoktartás ide, vagy oda. Van bennem némi önzés is, hiszen bízom benne, hogy lesz majd olyan olvasó, aki átélt már hasonlót, ennek megfelelően rendelkezik olyan tapasztalattal, amely számomra (is) segítséget jelenthet a továbblépésben. Szintén az okok közé sorolható a saját tapasztalataim megosztásának lehetősége mások irányába, hiszen a „nagy leleplezés” pillanata óta minden egyes nap, minden egyes percében küzdök a problémával, ennek köszönhetően az utóbbi 1 évben számtalan felismeréssel gazdagodtam, amelyet „papírra vetve” talán a hasonló cipőben járóknak magam segíthetek valamelyest az előrelépésben.

Végül, amolyan álomképként: szeretném hinni, hogy ha olyan ember talál majd a blogomra, aki még csak kacérkodik a megcsalással, látván annak következményeit, kétszer is meggondolja majd, hogy milyen utat válasszon magának és a párjának a jövőre nézve. Tisztában vagyok vele, hogy ez egy utópisztikus, már-már mulatságosan romantikus gondolat, de ha csak egyetlen egy ember is átgondolja a helyzetét, bepillantást nyerve egy megcsalt ember mindennapjaiba, majd a kritikus helyzetben ennek megfelelően hoz döntést (legyen az bármilyen előjelű is), már megérte a fáradtság részemről.

Van még valami, ami írásra sarkallt: nem találtam olyan blogot a témában, ami részletekbe menően tárgyalta volna azt, ami a leginkább lényeges ezekben a történetekben: a továbblépés lehetőségeit, a választott irány nehézségeit, a döntésünkből fakadó mindennapos lelki gyötrelmet. Nem célom az önsajnálat, éppen ellenkezőleg: igyekszem kizárólag annyit leírni a konkrét történetemről, amennyi feltétlenül szükséges, sokkal inkább arról írok majd, hogy milyen érzések, fordulatok, gondolatok kavarognak bennem, hogy miképpen módosul a történtek függvényében a saját jellemem.

Vágjunk is bele.

 

Címkék: fájdalom hűtlenség szerelem féltékenység megcsalás

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://megcsaltak.blog.hu/api/trackback/id/tr825615825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liping 2013.11.17. 18:23:00

Nagyon túlliheged ezt az egészet. Pont ezzel a gyötrődéssel teszed magadnak nehezebbé a továbblépést. Megcsalt, ez van, bármikor megeshet, benne a pakliban.

Felejtsd el, ne boncolgasd. Majd lesz más, akivel remélhetően nem így alakul. És nem bántásból mondom, de ha ennyire túlagyalsz mindent meg ennyit lelkizel, akkor nem tartom kizártnak, hogy korántsem problémamentes veled a lét. Vedd egy kicsit könnyedebben a dolgokat, s a blog helyett inkább éld az életed és koncentrálj a jövődre. Kevesebb görccsel.

Engem Is 2013.11.17. 20:56:02

Az alcím azért elég kemény. Milyen halálról beszélsz?

mille_plateaux 2013.11.18. 06:13:08

@Liping:

Annyiban mindenképpen egyet értek Veled, hogy nem feltétlenül könnyíti meg az ember életét, mindennapjait, ha túlzottan agyalós típus, különösen, ha párkapcsolati problémákról van szó. Azonban, mint minden dolognak az életben, ennek a hozzáállásnak is két oldala van. A magam fajta férfi sohasem fog felelőtlenül ágyba bújni valakivel csak azért, mert otthon esetleg feszültség van, vagy mert "én megtehetem, miért ne tegyem", ahogyan nem fog elmenekülni a nő mellől, mihelyt szembesülnek az első nagyobb problémával az életükben. Szerintem mindezért nem nagy ár, ha őszinteségét kér a párjától is, és azt szeretné, ha a gondokat megbeszélve, jórészüket megoldva hagynák maguk mögött.

mille_plateaux 2013.11.18. 06:13:52

@Engem Is:

A feltétlen bizalomra épülő kapcsolat halálára gondoltam elsősorban.

minari 2013.11.19. 22:51:08

Kedves Mille! Lehet privátban írni Önnek valamilyen módon? Válaszát köszönöm! Minari

mille_plateaux 2013.11.20. 06:06:15

@minari:

Kedves Minari! Ne haragudjon, de nem. Bármilyen elérhetőséget is adnék meg, azzal a névtelenségemet kockáztatnám. Ugyanakkor - bár nem tudom, miről lehet szó pontosan - ide is írhat, ezt a bejegyzést már nem nagyon olvassák mások.

minari_iri 2013.11.20. 10:58:44

Kedves Mille! Abszolút megértem. Igazából én is hasonlótól tartok. Annyit szerettem volna írni,hogy én két hónapja kerültem hasonló cipőbe, és mi ketten hasonló típusok is lehetünk. Nekem is könnyebb írásban közölni bármit, de nekem még nem volt ehhez bátorságom, hogy leírjam. Sok sok erőt és kitartást kívánunk magunknak. A névtelenséget esetleg még úgy is át lehet hidalni, hogy egy-egy olyan e-mail címet regisztrálnánk fiktív néven, amit csak ketten használnánk. Szívesen leírnám a tapasztalataimat, ha érdekelné, de nem egy blogban, vagy egy hozzászólásban. Én csináltam egy ilyet:iriminari@gmail.com Természetesen azt is megértem, ha soha nem fog írni. Üdvözlettel: Iri Minari

mille_plateaux 2013.11.20. 13:54:21

@minari_iri:

A blog jellegéből adódóan Ön is megírhatja egy (vagy több) kommentben a saját történetét, ahogyan azt sokan megtették már az utolsó bejegyzések alatt; talán nem csak nekem, hanem mindannyiunk számára hasznos dolog lenne egy újabb ember tapasztalatát, érzésvilágát megismerni.

Mindenesetre, ha úgy érzi, nem szívesen tárja a világ elé a legbensőbb érzéseit (még), ellenőrizze a postafiókját, küldtem egy üzenetet.

Avensis 2014.03.11. 16:15:00

Nagyon együtt érzek a blog írójával.Teljesen azonosulok vele,és a leírt történettel,érzésekkel.
Nagyon megérintett a gondolkodásod,emócióid.
Magam is megéltem,és azóta is élem a minden napjaimban.
A házasságunkat választottam,a férjem is.Néha elgondolkodom:megérte?megéri?Hisz oly küzdelmes-
Idestova másfél éve küzdök magammal,folyamatos önkontroll,rossz érzések elnyomása,a felnőtt felelősségteljes nagybetűs NŐ visszahozása a kapcsolatunkba.Teljesen tönkre mentem ebben.
38 éves vagyok,azt hittem nálunk minden kerek...
kiderült mégsem.Akkora csalódást adott a férjem,amit nem egyszerű feldolgozni.A sok miért?-en már túl vagyok.Már csak azon munkálkodom,hogy együtt maradjunk,mert szeretem!A fájdalom,a sok hazugság ,a csalódottságom ellenére.
Irtó nehezen állok fel belőle,oltári nagy akaraterővel,külső segítséggel haladok csak.
Lassan,mint egy csiga.Réges rég túlélte volna ezt a házasságunk,ha a férjem is aktív partner lenne ebben.
Sérült az nőiességem,az önbizalmam,egyfajta kudarc érzés kering bennem állandóan,ami azóta a munkámban,anyaságomban is visszatükröződik.
Sosem voltam határozott,erőteljes,emancipált egyéniség,de tudtam dönteni,nem függtem ennyire mástól,voltak céljaim,vágyaim,tudtam kacagni,nevetni,másokra figyelni,befogadóvá válni.
A férjem sürgetné az időt,lépjek túl rajta,segít a maga módján,nem a szavak embere,pedig a verbalitás fontos lenne.Nem tudom hová tartok,mi lesz velünk,leszek-e újra a régi?Nagyon szeretném visszakapni a régi önmagamat:))),és vele együtt a házasságunkat.Reménykedem,hogy minden nap jobb,és könnyebb ,élhetőbb lesz a férjem ,gyermekeink,és önmagam számára.

mille_plateaux 2014.03.11. 18:16:00

@Avensis:

Tényleg hasonlóan éljük meg a veszteséget. Nem lenne kedved egy külön vendég posztban, vagy itt, egy kommentben megírni az előzményeket? Engem érdekelne, hogy ki vezetett a hűtlenséghez, hogyan jöttél rá, mit éreztél akkor és most, stb.

Avensis 2014.03.12. 11:16:24

Igen-igen.Szívesen megosztom veled.

Holle anyó 2014.03.22. 10:44:24

Nem tudom, hogy a postoló mit is ért a megcsalás fogalma alatt???
Az ember nem monogám lény, nem értem miért gondolta azt, hogy vele ez nem történhet meg?
Nincs felnőtt emberek között feltétlen bizalmon alapuló kapcsolat, párkapcsolat sincs.
Fő szabály szerint minden párkapcsolatban lesz félredugás, vagy érzelmi kicsapongás, vagy mindkettő.
Én egészen biztosan nem tudnék másfél évig blogolni erről, ennyi idő alatt a nevét is elfelejteném annak, aki "megcsalt" (bármit is értünk ez alatt).
Legyen egészség és béke, minden más problámát meg tud oldani az ember.
A szerlem is elmúlik, miért ne múlna el a megcsalással okozott fájdalom?
Az első megcsalás után a kapcsolat már soha többé nem lesz olyan, mint volt. Ekkor kell eldönteni, hogy folytatjuk-e kapcsolatot olyan módon, hogy mostantól MINDKETTEN csalunk, vagy kilépünk belőle. Úgy nem szabad benne maradni, hogy a megcsalást elszenvedő fél részéről nincs revans.
A szerelem egyébként pusztító, káros és önző érzés, ezért szerencse, hogy idővel elmúlik.

Avensis 2014.04.14. 17:25:49

@Holle anyó: Igen,elég elkeserítő,hogy a monogámia divatja elmúlt,eltűnt társadalmunkból.
Olyan társadalomban élünk ahol minden megengedett:
átgázolunk egymáson,bármilyen áron,nem számolva a következményekkel-legyen az munka,házasság,barátság..és még sorolhatnám.
Én mégis hiszek abban,hogy a szerelem,a szeretet ,a boldogság, egy nélkülözhetetlen dolog életünkben,és ha ezek jelen vannak pozitívan életünkben,a szívünkben,akkor az élet más területein is rendben vagyunk.Nagyon görcsösen kergetjük,hajszoljuk a boldogságunkat,az elfogadást,az elismerést.
Nem vagyunk egyformák,más személyiségjegyeket hordozunk,valaki erősebb,és racionálisabb,néhányunk nehezebben áll talpra ebből a helyzetből.
Soraidból azt érzem,te is csalódtál már.
Van egy bölcs idézet ,lehet hogy e szerint kellene élnünk:"Ha mondhatnék egy imát ez lenne:Istenem ments meg minket a szeretet,az elfogadás,és az elismerés utáni sóvárgástól."Ez lehetetlen...

Avensis 2014.04.14. 17:50:34

Mille,olyan rég írtál.
Mi történt veled,hogy vagy?
Őszintén érdekelne.

mille_plateaux 2014.04.15. 06:06:55

@Avensis:

Igen, régen írtam már, de ennek meg van az oka. Figyelek. Figyelem Nórit, magamat, a kapcsolatunk alakulását. Picit eldobtam a gyeplőt abban az értelemben, hogy igyekszem lazábban venni a helyzetet, mert úgy éreztem, higy szépen lassan rámegy az egészségemre a dolog. Láttam már embert belepusztulni megcsalásba, nem szeretném, ha velem is ez történne. Márpedig ha írok ide, akkor gondolkodok, kattogok a témán, egész nap. A kommentek szintén hatnak rám, olykor megerősítenek, de még többször elbizonytalanítanak, utóbbi megint csak kattogásra sarkall. Írni fogok, amint lesz miről, de most megpróbálok élni, kicsit úgy, mint a strucc. Remélem, ez a "könnyelműség" nem bosszúlja meg magát, mint anno.

Avensis 2014.04.15. 10:43:25

@mille_plateaux: Örültem soraidnak,megértlek.Néha tudatosan kell élnünk mindennapjainkat,ahogyan írtad:lazábban,elemzéstől mentesen,mint azelőtt.Én is így teszek.Valóban ha itt írunk ,véleményt alkotunk,az érzéseinket tárjuk fel,újra agyalunk...Vannak kommentek ,amik valóban elbizonytalanítanak bennünket.Ezek csak jóindulatú vélemények másoktól.Mindenki a saját élete kovácsa.Mi így döntöttünk,a másik út sem lenne könnyebb ,és járhatóbb.Kívánom,hogy legyen erőd,megtaláld a saját lelki békéd,hagyj időt magatoknak,és rendben lesz minden-remélem:))))

mille_plateaux 2014.04.15. 14:46:55

@Avensis:

Köszönöm a lelkesítő sorokat, rám fér. Kiváncsi lennék a teljes történetedre, és ha gondolod, itt is megoszthatnánk egy bejegyzés formájában, de erről szerintem már beszéltünk is korábban. Légy szíves, írj egy emailt a mille_plateaux@indamail.hu címre, ha érdekel a dolog!

Avensis 2014.04.15. 16:59:49

@Avensis: @mille_plateaux: Írtam is neked,tömören,aprólékosan,azt hittem olvastad.Feldobott egy linket :üzenet a felhasználónak,neked.
Ezek szerint nem olvastad,pedig irtó hosszú lett.
Próbálok írni indamail címedre.

Avensis 2014.04.15. 17:02:08

Pontosabban az adatlapodon,üzenetküldés fül alatt küldtem azt a hosszú levelet,bevallom rosszul is esett ,hogy nem reagáltál,így már értem.

mille_plateaux 2014.04.15. 18:12:12

@Avensis:

Sajnálom, de tényleg nem kaptam meg, majd szétnézek a spam mappában, lehet, hogy kifogta valamiért a rendszer, vagy ilyesmi.

sugibugi 2017.06.13. 13:52:13

Kedves Mille,
Életemben most először regisztráltam hogy valamihez hozzászólhassak. Sosem csináltam ilyet, ahogyan sosem chateltem még, sőt nem kerestem társat se neten, csak munka miatt ülök gép elé. De most megtört a jég, kutakodom a témában, a blogod akár én is írhattam volna, nem tudom hogy miért nincs folytatás, eszeveszetten keresem hogyan tudok ebből kilábalni. Légyszi ha itt vagy még és olvasod, írj vmit. köszi

mille_plateaux 2017.06.27. 20:24:19

@sugibugi:

Szia!

Évekig nem jártam erre, most valahogy eszembe jutott, és "örömmel" látom, hogy néhány friss hozzászólás annak ellenére is van a blogon, hogy gyakorlatilag már évek óta nem frissül a tartalom.

Hosszan írhatnám, hogy mi minden történt velem, velünk az elmúlt években, és talán meg is teszem egyszer. Röviden: együtt maradtunk, nem csaltam meg Nórit, de a kapcsolatunk nem olyan, mint régen, és szerintem ha eddig nem változott, már nem is fog. Viszont, elfogadtam olyannak a helyzetet, amilyen, mert egyszerűen már nem tudok mást tenni. Sajnos túl sok energiát pazaroltam már el ahhoz kettőnkre, hogy itt hagyjam, de igazán javulni nem javult a dolog. Gyermekünk továbbra sincs, és egyikünk sem erőlteti már, pedig a lekünk mélyén csak erre vágyunk már mindketten, kimondva vagy kimnondatlanul. Csak, nem biztos, hogy egymástól szereténk ezt a csodát megkapni. Néhányszor kritikus állapotba került a kapcsolatunk az utóbbi másfél évben, költözés is szóba került, 1-2 napos szakítások voltak, de ezeket békülés és fellendülés követett, majd újabb mélypont. Ha a tanácsomat kéred, azt adni sajnos nem tudok. Egyetlen konzekvenciát vontam le, már ha le lehet egyáltalán vonni ilyen helyzetben: addig kell menekülni, amíg lehet. Ha nem teszed, egy idő után abba a spirálba kerülsz, amiben mi vagyunk: egyikünk sem akar már kiszállni, mert rengeteg energiát öltünk abba, hogy együtt maradjunk, de igazán jó sohasem lesz már, és ezt mindketten érezzük. Talán nem ezt szeretted volna olvasni, de ez a nyers igazság.

Avensis 2023.11.16. 00:10:10

@mille_plateaux:
Eltelt pár év,az eszembe jutott ez a blog,és Te .
Vajon hová jutott a kapcsolatod Nórival?
El tudtad engedni ?
Boldog vagy e most,ahogy ezeket a sorokat írom.
Én m3g vele ,ugyanúgy .
A megszokás ,a kényelem, a múlt tart itt ,a sok rossz bevêsődês ,és séma .
süti beállítások módosítása